Als HR medewerkers ondersteun je de HR adviseurs en de HR manager. Het verstrekken van informatie aan medewerkers en het faciliteren van de P-processen.
Ondersteuning bieden aan de afdeling
- Verwerkt mutaties in het personeelsbestand en beheert personeelsdossiers;
- Maakt rapportages van het personeelsbestand;
- Voert administratieve en organisatorische werkzaamheden uit op het gebied van werving en selectie, aanstellingen en uitdiensttredingen;
- Registreert en rapporteert ziek en betermeldingen aan de salarisadministratie;
- Inventariseert en registreert werkzaamheden op het gebied van opleidingen;
- Ondersteunen en faciliteren van de introductie van nieuwe medewerkers.
Informatie verstrekken aan medewerkers
- Is het aanspreekpunt bij vragen van medewerkers. Kan informatie verstrekken en adviezen geven aan de medewerkers met betrekken tot P&O aangelegenheden;
- Contactpersoon bij externe organisaties (zoals uitzendbureaus en arbodienst).
Ondersteunen van de P-processen
- Levert een bijdrage aan veranderingstrajecten binnen de organisatie;
- Heeft een actieve bijdrage bij het verbeteren van de P-processen;
- Diverse administratieve werkzaamheden zoals het bijhouden van het personeelshandboek.
Functie-eisen
- Minimaal MBO werk- en denkniveau op HR vakgebied;
- Kennis van begrippen en inzicht in processen op arbeidsvoorwaardelijk en personeel gebied;
- Kennis en inzicht in personeelsinformatiesysteem.
Specifieke functiekenmerken en vaardigheden
- Accuratesse voor het foutloos en efficiënt verwerken van informatie;
- Toont initiatief en is klant- en resultaatgericht;
- Mondeling en schriftelijk uitdrukkingsvaardig;
- Overzicht op de diversiteit aan activiteiten te kunnen beheersen en de werkzaamheden naar eigen inzicht effectief in te vullen;
- Overtuigingskracht bij het ondersteunen.