28-07-2017 /auteur ANP Producties
AMSTERDAM (ANP) – Telegraaf Media Groep (TMG) heeft over de eerste zes maanden van het jaar rode cijfers geschreven. Het moederbedrijf van De Telegraaf had wederom last van dalende advertentie-inkomsten. Ook kampte het mediaconcern met reorganisatielasten en extra kosten vanwege de biedingsstrijd rond TMG tussen het Vlaamse Mediahuis en John de Mol.
Onder de streep kwam TMG 11,4 miljoen euro tekort, waar een jaar eerder nog een winst van 3,1 miljoen euro in de boeken ging. Exclusief de bijzondere en eenmalige posten pakte het bedrijfsresultaat (ebitda) 6,1 miljoen negatief uit, vergeleken met een bedrijfsverlies van 1,6 miljoen in de eerste helft van 2016.
De totale opbrengsten gingen met ruim 9 procent omlaag naar 156 miljoen euro. Bij de biedingsstrijd trok Mediahuis aan het langste eind. Er wordt nu gewerkt om het tij bij het bedrijf te keren. Daarvoor zal TMG ook zijn doelstellingen opnieuw bepalen. De nieuwe raad van bestuur maakt de plannen voor het bedrijf in het najaar bekend.