• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Home
  • Actueel
  • Thema’s
  • Contact

AllesoverHR

Onderdeel van Human Capital Group

  • Home
  • Actueel
  • Thema’s
  • Nationaal Beloningsonderzoek
  • Human Capital Group
13 maart 2024

Drie op de tien supportmedewerkers voelen alleen waardering wanneer ze een probleem oplossen

Bron: TOPdesk
Home » Nieuws » Drie op de tien supportmedewerkers voelen alleen waardering wanneer ze een probleem oplossen
Vorige Volgende

Drie op de tien supportmedewerkers voelen alleen waardering wanneer ze een probleem oplossen

13 maart 2024 - Bron: TOPdesk

Iedere afdeling binnen een organisatie is belangrijk om de business draaiende te houden. Toch voelen lang niet alle afdelingen zich even gewaardeerd. Zo ervaren drie op de tien (31%) supportmedewerkers alleen waardering wanneer ze een (technisch) probleem oplossen. Dit blijkt uit een peiling uitgevoerd door Service Management softwareleverancier TOPdesk onder ruim tweehonderd supportmedewerkers. Met het begrip supportmedewerker bedoelen we iemand die ervoor zorgt dat alle vragen en problemen die gerelateerd zijn aan ICT zo snel mogelijk worden opgelost en afgehandeld. Niet alle supportmedewerkers staan positief in de wedstrijd. Zo vindt een ruime meerderheid van 74 procent dat ze meer werk op hun bordje krijgen dan dat ze daadwerkelijk aankunnen.

Naast een minder hoge werkdruk mag er volgens supportmedewerkers ook meer waardering voor hun vak komen. Dit blijkt uit het feit dat 76 procent van mening is dat hun vakgebied ondergewaardeerd wordt.

De toekomst van het supportvak

Naast een te hoge werkdruk en weinig erkenning, krijgen supportmedewerkers ook te maken met grote maatschappelijke ontwikkelingen. AI is een belangrijk voorbeeld van een verandering die het supportvak sterk beïnvloedt. Eén op de tien (12%) supportmedewerkers vreest dan ook voor zijn baan door de komst van AI. Ze zijn bang dat ze vervangbaar worden door bijvoorbeeld chatbots die steeds meer zaken kunnen waar voorheen mensen voor werden ingezet. Een meerderheid van 88 procent ziet het supportvak niet snel verdwijnen.

Jessica van der Zweth, Domain Expert Support bij TOPdesk: “Waar het in de consumentenwereld normaal is geworden om altijd en overal toegang te hebben tot klantenservice, is het voor interne supportafdelingen in het bedrijfsleven cruciaal om deze norm bij te benen. Het is nu eenmaal een feit dat we met precies diezelfde hoge verwachtingen het kantoor binnenstappen. Tijd om de lat binnen organisaties net zo hoog te leggen. Dit begint met het grondig begrijpen dat supportmedewerkers belangrijke sleutelfiguren zijn in het creëren van slimme ondersteuningsoplossingen. Zo bedienen ze niet alleen de klanten, maar faciliteren ze ook interne medewerkers optimaal in het uitvoeren van hun werkzaamheden. Investeren in een goede samenwerking tussen alle afdelingen is hierbij essentieel. Daarnaast is het van groot belang om in te spelen op de evolutie van technologie, zoals AI, en om volledig te begrijpen hoe de geboden ondersteuning door ontvangers wordt ervaren. Alleen zo ben je in staat om je interne support naar een nog hoger niveau te tillen.”

Delen Reacties (0)

Deel via:

Twitter Facebook LinkedIn

Lees Interacties

Reageren? Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Connect with:
LinkedIn

Primaire Sidebar

Het laatste HR nieuws

  • 1 op de 5 werkhervatters vindt na WW baan bij uitzendbureau

    14 mei 2025
  • Personeelstekort blijft justitie- en asielsector parten spelen

    13 mei 2025
  • Trendrapport: Zo kijken finance professionals naar digitalisering en AI

    13 mei 2025
  • AI versnelt werving: 62% van recruiters vindt sneller gekwalificeerde kandidaten

    13 mei 2025
  • Bij reorganisaties ontbreekt vaak urgentiebesef bij medewerkers

    13 mei 2025

Deze website is mogelijk gemaakt door Human Capital Group

Samen werken aan de welvaart en het welzijn van mensen en organisaties

Human Capital Group is een begrip als het gaat om functiewaardering en belonen. Wij zijn dé autoriteit in Nederland op het gebied van beloningsvraagstukken, het bouwen van functiehuizen en het zorgen voor objectieve (en daardoor gedragen) functiewaardering.

Onze interim HR-professionals voorzien in tijdelijke behoefte aan extra capaciteit en expertise.

Uw HR-vraagstuk bespreken met één van onze collega’s?

Bezoek onze website, vul uw gegevens in en we nemen snel contact met u op.
Of maak direct een afspraak via:
info@humancapitalgroup.nl
030 219 39 60

 

Human Capital Group
AllesoverHR

Onze thema's

  • Arbeidsomstandigheden
  • Arbeidsovereenkomsten
  • Arbeidsvoorwaarden
  • Beoordelen en Belonen
  • Blog
  • Column
  • Communicatie
  • Duurzame Inzetbaarheid
  • Functies en Rollen
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Medezeggenschap
  • Pensioen
  • Recruitment
  • Reorganisatie
  • Training en Coaching
  • Trends en Ontwikkelingen
  • Ziekte en Verzuim
  • Nieuws

Footer

Over AllesoverHR.nl

  • Human Capital Group experts
  • Contact

Human Capital Group

  • Over Human Capital Group
  • Onze missie
  • Bezoek ons

AllesoverHR sociaal

Blijf altijd op de hoogte
LinkedIn Facebook Twitter

Ontvang onze nieuwsbrief

Ontvang 1x per week het laatste nieuws
© 2025 AllesoverHR
  • Home
  • Word auteur!
  • Privacy en gebruikersvoorwaarden
  • Cookieverklaring
  • Sitemap
  • Contact
WEBSITE DOOR PEP