Banen in de marketingsector zijn volop in opkomst. Recruitmentorganisatie Hays zet daarom voor de gelegenheid vijf goed betaalde, opkomende marketingbanen voor je op een rij.
Multi Channel Optimizer
Als Multi Channel Optimizer zorg je ervoor dat een campagne maximaal effect heeft. Dat doe je door alle marketingkanalen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Jouw doel: een optimale overall campagne. Daarbij maak je gebruik van verschillende systemen en draai je aan verschillende knoppen. Een opleiding in (digitale) communicatie of IT en vijf tot zeven jaar werkervaring met multi channel campagnes zijn vereist. Daarnaast heb je een streepje voor als je weet hoe je moet schakelen met mediabureaus. Je bent resultaatgericht, klantgericht en weet hoe HTML en javascript werken. Je jaarsalaris ligt tussen de 65.000 en 70.000 euro.
Digital Marketeer
Een Digital Marketeer is verantwoordelijk voor de online activiteiten die bijdragen aan de marketingdoelstellingen van een bedrijf. Alles draait hierbij om het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, vaak doormiddel van interactie en dialoog. Als Digital Marketeer ben je vanzelfsprekend handig met het creëren van content. De zichtbaarheid en vindbaarheid van het bedrijf waarvoor je werkt staan immers centraal. De gevraagde competenties zijn: een creatief brein, goed met het schrijven van teksten, SEO- en SEA-ervaring en analytisch denkvermogen. Je jaarsalaris kan stijgen tot ongeveer 75.000 euro.
Market Insight Specialist
Als Market Insight Specialist weet jij alle ins en outs van de markt waarin een bedrijf actief is. Je doet marktanalyses, -onderzoek en trendanalyses. Je weet alles over de doelgroep en bent goed in het voorspellen van gedrag. Daarnaast ben je handig met data en kun je die – met behulp van statistiek – goed interpreteren en vertalen. Kennis over kwalitatieve en kwantitatieve markt research methodes en vijf tot acht jaar werkervaring zijn een voorwaarde als je kans wilt maken op een baan. Ook vereist: numeriek inzicht en oog voor detail. Jaarsalarissen kunnen oplopen tot 75.000 euro of meer.
Chief Marketing Officer
Als Chief Marketing Officer, oftewel CMO, ben je verantwoordelijk voor het bedenken, analyseren en uitrollen van de marketingstrategie van een bedrijf. Het doel van de afdeling waar jij de leiding over hebt is duidelijk: sales verhogen. Als CMO ben je onderdeel van het managementteam en stuur je op strategisch niveau verschillende marketing directors aan per land of regio. Jij rapporteert op jouw beurt aan de Vice President van het bedrijf. Jaarsalarissen van 120.000 euro zijn voor deze functie geen uitzondering. Meer dan tien jaar werkervaring in leidinggevende functies is een vereiste.
Brand Manager EMEA
Als Brand Manager of Product Manager ben je verantwoordelijk voor de strategie van een specifiek merk of product. Aan deze functie hangt vaak een afzetgebied, zoals de EU of Europa en het Midden-Oosten (EMEA). Je legt verantwoording af aan de CMO en stuurt zelf een team aan van uitvoerende marketeers. Voor een baan als Brand Manager is vijf tot zes jaar relevante ervaring vereist. De benodigde skills: creatief en commercieel denken, analyserend vermogen, kennis van consumentengedrag en, hoe kan het ook anders, goede communicatieve vaardigheden. Je krijgt er een jaarsalaris voor terug dat kan oplopen tot 85.000 euro.
Reageren?
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.